Με τι ασχολείται

– Λεπτή κινητικότητα  και   συντονισμός: ικανότητες απαραίτητες για τη γραφή.

– Αδρή κινητικότητα και συντονισμός: οπτικοκινητική οργάνωση, πλευρίωση, στασικός έλεγχος, ισορροπία κλπ.

– Γνωστικές δεξιότητες

– Αντίληψη: οργάνωση, μνήμη, συγκέντρωση – προσοχή, μίμηση, εκφραστικές – εκτελεστικές  ικανότητες, ανάπτυξη ικανοτήτων – δεξιοτήτων – εννοιών,    οπτική – ακουστική αντίληψη, προσανατολισμός στο χώρο και στο χρόνο.

– Δραστηριότητες καθημερινής ζωής: Ανάπτυξη δραστηριοτήτων απαραίτητων για την αυτοεξυπηρέτηση και αυτονόμηση του παιδιού στην καθημερινότητα.

– Αισθητηριακή ολοκλήρωση (SI)

Πότε το παιδί χρειάζεται Εργοθεραπεία:

– Έχει δυσκολία να κάνει φίλους της ίδιας ηλικίας

– Δυσκολεύεται να κατανοήσει την δομή και το νόημα ενός παιχνιδιού

– Είναι αδέξιο σε δραστηριότητες αδρής κίνησης (σκοντάφτει σε εμπόδια, δεν έχει καλή ισορροπία, πέφτει συχνά)

– Έχει ελαττωμένο μυϊκό τόνο, μοιάζει να είναι αδύναμο, έχει μικρή αντοχή

– Χάνεται εύκολα σε χώρους που δεν γνωρίζει καλά

– Δυσκολεύεται να υπολογίσει καλά τη θέση του σώματος του στο χώρο (χτυπάει εύκολα)

– Σπάει συχνά τα παιχνίδια του

– Δεν του αρέσει να χοροπηδά, να κάνει κούνια ούτε ο εξοπλισμός της παιδικής χαράς

– Έχει φτωχό έλεγχο στις λεπτές κινήσεις, δυσκολεύεται να ζωγραφίσει μέσα σε πλαίσιο, να κάνει παζλ, να κόψει με ψαλίδι, δε μπορεί να χειριστεί μικρά αντικείμενα

– Υπάρχει εμφανής καθυστέρηση στον λόγο και στην ομιλία, δεν αρθρώνει σωστά

– Δυσκολεύεται να ντυθεί, να φάει μόνο του, να δέσει τα κορδόνια του

– Είναι υπερκινητικό, δεν μπορεί να ησυχάσει

– Είναι παθητικό, αποτραβηγμένο

– Δεν εξερευνά το περιβάλλον

– Αποφεύγει με ασυνήθιστο τρόπο δραστηριότητες καθημερινής περιποίησης, όπως μπάνιο, χτένισμα, βούρτσισμα δοντιών, κόψιμο νυχιών

– Δεν του αρέσουν οι αγκαλιές, τα φιλιά

– Δείχνει υπερευαίσθητο σε οσμές, γεύσεις, θορύβους, άγγιγμα

– Έχει δυσκολίες στον ύπνο

– Έχει δυσκολίες στο φαγητό, λερώνεται υπερβολικά ή τρώει μόνο συγκεκριμένες τροφές/υφές

– Διασπάται εύκολα η προσοχή του, ή συγκεντρώνεται υπερβολικά σε μια δραστηριότητα με αποτέλεσμα να μην μπορεί να μεταβεί σε άλλη

– Χρειάζεται περισσότερη εξάσκηση από άλλα παιδιά για να μάθει καινούρια πράγματα

– Δυσκολεύεται να πιάσει σωστά το μολύβι

– Γράφει με υπερβολική πίεση στο χαρτί ή πολύ απαλά, ο γραφικός χαρακτήρας του παιδιού είναι κακός

– Αντιγράφει γράμματα & αριθμού, δεν αφήνει διάστημα μεταξύ γραμμάτων και λέξεων, δυσκολεύεται να διακρίνει & να αναπαράγει γράμματα

– Κουράζεται εύκολα

– Δεν ακολουθεί προφορικές οδηγίες

– Έχει ελαττωμένη αυτοπεποίθηση

– Δεν μιμείται

– Δείχνει να μην ακούει όταν του μιλούν